Slik tar jeg vare på huden min

annonse i samarbeid med The Solution Oslo Skin Lab®

Det har vært en helt crazy sommer med mye fint vær, og huden min har vært så fin. Jeg merker nå at huden har behov for litt ekstra pleie ettersom det er mørkere ute og mindre sol. Jeg sverger fortsatt til The Solution fra Oslo Skin Lab® som jeg har brukt i lang tid nå, men i tillegg er jeg også veldig opptatt av både vann, mat og hudpleie for å vedlikeholde huden min.

Jeg er ikke 20 år lengre og merker at huden min trenger mer og mer stell for å holde seg fin, spenstig og ren. Heldigvis er jeg og har alltid vært opptatt av gode renserutiner, rikelig med vann og et relativt sunt kosthold de siste 15 årene, og jeg gjør virkelig det jeg kan for å passe på huden min. Er det noe jeg angrer bittert på så er det timene i solarium i 20 årene, men det kan jeg ikke gjøre noe med nå. Det jeg kan gjøre er å gi huden min pleie både innenfra og utenfra, og jeg bruker også nå en dagkrem med faktor 50 slik at ansiktet er beskyttet selv på vinteren.

Ved bestilling av The Solution får dere lesere 50% rabatt på første forsendelse + Nyheten The Basics Essential Skin Nutrition i gave. Deretter får dere 30 % rabatt på videre forsendelser av The Solution. Link her.

Oslo Skin Lab® har fått inn nyheten The Basics Essential Skin Nutrition. Her anbefaler de nå et daglig inntak av The Basics™ sammen med The Solution™ Det skal være en fin kombinasjon for å tilføre huden virkestoffer som både gir synlige resultater og forebygger aldring. The Basics Essential Skin Nutrition er kapsler fylt med vitaminer, mineraler, antioksidanter og nyttige fettsyrer, så en skikkelig næringsboost for huden! De anbefaler 2 kapsler om dagen som skal bidra til å beskytte cellene mot negative påvirkninger vi utsettes for hver eneste dag. Linke til The Basics her. Jeg har ikke testet denne nyheten enda, men skal så absolutt gjøre det!

3 tips til hvordan du kan pleie huden din litt ekstra
  1. Søvn. Skjønnhetssøvnen er ikke oppskrytt, og jeg ser lett i ansiktet mitt om jeg har sovet lite en periode.
  2. Vann. Drikk rikelig med vann gjennom dagen. Det er gratis og godt som tørstedrikk både på jobb, hjemme og på trening.
  3. Kosthold. Jeg har troen på at en sunt og balansert kosthold bidrar til en renere og penere hud. Dette sammen med The Solution fra Oslo Skin Lab® har fungert veldig bra for meg.

Kollagen er en viktig del av kroppens bindevev, og den finnes naturlig i kroppen. Rundt 30-års- alderen avtar den naturlige mengden kollagen i huden vår, og det er også derfor jeg tar dette som et ekstra kosttilskudd.

The Solution fra Oslo Skin Lab® er enkelt å tilføre den daglige hudpleierutine, og for min del fungerer den supert i et glass smoothie eller juice på morgenen. Smaker ingenting, og gir heller ingen rar konsistens.

Camilla

 

Kan ikke tro vi har gjort det i år også!

Jeg har ikke snakket så mye om dette den siste tiden av den grunn at jeg gru gleder meg litt. Det er VM i hinderløp til helgen (OCR World Championship), som både Julia og jeg løp i Canada i fjor. En fantastisk kul opplevelse, men også en tøff utfordring med et par lange besøk i kjeller´n. Men jeg har bestemt meg for å ha det gøy, nyte og gjøre det jeg kan i år også!

Det er flere som har spurt meg om hvordan man kvalifiserer seg til et slikt løp. Det gjør du om du kommer blant topp 5 i din aldersklasse på f.eks løp som Tough Viking. Her klarte jeg å kvalifisere meg både i Stockholm og Helsinki, så det er gøy at jeg også fikk dette til i år også. Jeg tenkte lenge på om jeg skulle dra eller ikke, men siden Jørgen nå blir hjemme bestilte Julia og jeg billetter tidligere i forrige uke. Så nå er det ingen vei tilbake! Kan vel si at jeg er skikkelig langt ute av komfortsonen her, men samtidig er det er jo også slik vi utvikler oss tenker jeg. Man må kjenne at man lever litt!

I fjor visste jeg ikke hva jeg gikk til, og som dere kan se er løpet preget av både glede, mestring og fortvilelse. Fortvilelse av å falle ned om og om igjen, men glede etter å ha klart det på tredje forsøk! Løpet i fjor bestod av gjørme, bakker og mange hindre, og jeg vet at løpet i år også er 15 kilometer. Bare denne gangen uten så mange bakker, men desto mer gjørme.

Målet for meg i år vil selvsagt være å gjennomføre løpet. Kanskje klare hinderet du ser over, stairway to heaven på første forsøk, og ikke falle ned fra tauet som jeg gjorde i fjor. Noe som resulterte i at jeg også mistet båndet rundt armen.

Men jeg er fit for fight, og skal gjøre mitt beste. Lover selvsagt å holde dere oppdatert!

For mer inspirasjon følg gjerne YouTube her og Facebook siden min her og Snapchat: Treningsfrue

Camilla

 

Hvordan lage perfekte smoothie?

Det finnes utallige oppskrifter på smoothie, og selv er jeg stor fan av å lage smoothie som et raskt mellommåltid i løpet av dagen eller som kos i sofaen på kvelden. Det hender jeg også slenger med en smoothie til gutta før trening.

En vitaminboost i form av en smoothie er alltid et fint alternativ for et raskt mellommåltid eller mat på farten, og nå skal jeg vise deg hvordan du enkelt kan lage en smoothie i perfekt konsistens. 

  1. Først må du ha en blender du lager smoothien i. Her finnes det utallige mange alternativer, men sørg for å ha en som virkelig knuser bær og nøtter. Jeg kjøpte en Wilfa Raw Fuel for noen år siden, og det er fortsatt en fin investering da jeg bruker denne til både supper, pannekakerøre, vaffelrøre og ikke minst smoothie. Den er litt dyr, men så absolutt verdt pengene.
  2. Start smoothien din med væske, og her kan du bruke alt fra vanlig melk, soyamelk, mandelmelk, kokosmelk, Biola, kefir, juice etc. Jeg opplever at det beste er å starte med væsken før du tilsetter frosne bær.
  3. Deretter tilsetter du valgfri frukt, frossen eller vanlig, men selv digger jeg konsistensen jeg får av å bruke frosne bær. Banan er en super base for enhver smoothie, og den gir en fin konsistens. Andre frukter som også fungerer er blåbær, mango, fersken, jordbær, bringebær (min favoritt) og melon.
  4. Tilsett gjerne en klatt honning om smoothien trenger det. Kjempe godt, og du får frem en fin søt smak.
  5. Tilsett gjerne et par isbiter for en ekstra tykk og fin konsistens.

Oppskrift på smoothie

ca. 1,5-2 porsjoner
  • ca. 1,5-2 dl mandelmelk
  • 100 g kokos yoghurt
  • 1/2-1 banan, frossen
  • 1 neve blåbær, frosne
  • 1 neve bjørnebær, frosne
  • 1 ts honning

For mer inspirasjon følg gjerne YouTube her og Facebook siden min her og Snapchat: Treningsfrue

Camilla