3 ØVELSER MED STRIKK | lår og rumpe

Jeg elsker å trene med strikk, enten det er som oppvarming før styrkeøkten, hjemmetrening eller i ferier. Det er så utrolig mye muligheter, og du kan faktisk trene hele kroppen kun med en eller to strikker! Vanskelighetsgraden varierer du med tyngden på strikken, eventuelt å bruke flere strikker for mer motstand.

Det er ikke alle som ønsker å trene på et treningssenter, og noen har rett og slett ikke tid til å komme seg ut for å trene. Da er det jo masse muligheter til å faktisk få til en økt hjemme i egen stue, for ei lita treningsøkt har alle tid til! Er du på reisefot eller ferie kan du ta med deg et par strikker i bagen og du er «good to go«.

Strikk forbindes ofte med øvelser som går på rumpe og lår, men du har faktisk mulighet til å trene gjennom hele kroppen med et par strikker. Trenger du å gjøre en øvelse tyngre kan du benytte deg av en strammere strikk eventuelt bruke flere strikker under øvelsen.

Her kommer 3 øvelser med strikk som går på rumpe og lår! «Feel the burn» sier jeg bare!

Øvelse 1 | knebøy med strikk

Slik gjør du:

Strikken kan festes over og/eller under knærne dine. Tar du en over og en under blir motstanden betraktelig større. Start så med å stille deg med skulderbreddes avstand mellom beina og la tærne peke litt utover som vist over. Skyv rumpa ut bak deg (akkurat som du skal sette deg ned på en stol) og sørg for å presse knærne ut til siden slik at de er i vinkel med tærne. Strikkene gjør at du vil føle at knærne dine går innover så her får du bra med motstand. Gå ned i en knebøy og hold gjerne hendene foran deg for å ha kontroll.

10-15 reps x 2-3 sett

Øvelse 2 | utfall med strikk

Slik gjør du:

Fest strikken over knærne og start med å stå med hoftebreddes avstand mellom beina. Ta et godt steg bak med det ene beinet og beveg deg ned mot bakken slik at kneet kommer i bakken. Skyv deg rett opp mot taket ved hjelp av den foten som er fremst. (Det er denne du trener) Prøv å holde en god holdning gjennom hele bevegelsen. Gjenta øvelsen på andre fot. (Her kan du eventuelt feste strikken lengre ned på beina, men da har den en tendens til å skli opp)

10-12 reps pr fot x 2-3 sett

Øvelse 3 | Hip thrust med strikk

Slik gjør du:

Dette er en favorittøvelse og her kan du også kjøre med enten 1-2 eller 3 strikker bare for å få enda mer motstand.

Ligg med skulderbladene på en stol eller sofa. Legg trykket på hælen og skyv hoften opp med beina. I topposisjon skal rumpa og magen strammes til du ligger rett. Ikke hent ut bevegelse i korsryggen for å komme høyrere opp. Her kan du velge om du vil bruke strikk, eventuelt flere strikker for å øke motstanden. Har du en vekt hjemme kan også den plasseres på hofta. (Muskler som trenes er rumpa og bakside lår)

Da er det bare å ønske dere lykke til – håper dere kan teste ut noen av øvelsene! Gled dere til intervallene i morgen!!

Camilla

 

JEG HAR FARGET HÅRET!

REKLAME | Meraki Frisør

Strawberryblonde

Ja så skjedde det endelig! Jeg turte å bevege meg vekk fra de lyse stripene og høre på frisøren (og Julia!) som begge mente jeg ville passe fargen #strawberryblonde. Veldig (veldig!!) usikker når jeg først satt i frisørstolen, men kjenner nå at jeg er veldig glad for avgjørelsen! Litt gøy å prøve ut noe annet, og fargen er faktisk litt rosa blonde. Det er en farge så den vil «fade» ut etter 3-5 uker. Egentlig like greit, for da føler jeg ikke at jeg har gjort noe sånn veldig crazy.

Så hva synes dere?

Jeg går til Malene på Meraki Studio ved Vika. Deilig å ha en frisør du stoler på, som vet hva man kler og som har en service som inkluderer både kaffe og sjokolade  Anbefales!

Camilla

 

CAMILLA & JULIA #1 | Soma Move

Jeg har sammen med Julia (@jgillros) bestemt meg for å teste ulike treningsformer, og førstemann ut er timen SOMA MOVE som flinke Silje Thorstensen på Myrens Sportssenter tok oss med på. Fantastisk time med mye puls, styrke, bevegelighet og balanse. Ny YouTube video er klar og jeg håper dere tar en titt! Kanskje noen som ble fristet til å teste ut? Neste time vi prøver blir Barry´s Bootcamp – noen av dere som har erfaring med den?

VIDEO | SOMA MOVE

filmet & redigert av Martin Brennsund

Blir veldig glad om dere kommer med TIPS på flere andre timer/treningsformer dere vil vi skal teste!!!

Min YouTube finner du her og Facebook siden min her.

Camilla♥

 

ÅRETS FØRSTE LØP | inneholder giveaway!

annonse Compeed

Ubeskrivelig følelse å komme i mål under årets første løp, Tough Viking i Gøteborg. Tror aldri jeg har sett mer møkkete ut, men så er jo det en del av gamet. I tillegg er jeg så heldig å ha inngått et samarbeid med Compeed som jeg synes passet bra å nevne i denne sammenheng. Nå kan du også vinne en pakke med 13 ulike produkter som jeg tror kan komme godt med i sesongen vi er inne i!

Årets første løp

Årets første løp er gjennomført, og jeg har virkelig savnet å løpe hinderløp. Det får meg bare til å ville løpe og trene mer, og motivasjonen kommer snikende! Selv om det ofte kan føles tungt under disse løpene, i hvert fall i starten av sesongen, gir det meg en ufattelig god følelse når jeg kommer over målstreken. Da er alt glemt, og jeg tenker at jeg er klar for å gjøre det igjen! Helgens løp var sykt tungt, og jeg følte meg som en potetsekk de første 4 km, men utover i løpet løsnet det og kroppen føltes lettere. En ting er sikkert, og det er at jeg må løpe mer ute i terreng fremfor mølla! For ikke å snakke om bakker!

KONKURRANSE | Vinn 13 ulike produkter fra Compeed

Kanskje har du nye sko du skal løpe inn? I samarbeid med Compeed kan 2 heldig lesere vinne en stor pakke med hele 13 ulike produkter. Dette er produkter jeg selv aldri får nok av, og i pakken du kan vinne finner du alt fra gnagsårplaster til gnagsårstift, munnsårplaster, plaster for blemmer, liktorner, helsprekker og gnagsår. Når det gjelder helsprekker må jeg forebygge litt, for helene mine ser virkelig ikke pene ut for øyeblikket, og sprekker gjør så utrolig vondt!

For å vinne må du  LIKE + KOMMENTERE med et ♥ (hjerte) i Facebook innlegget jeg har delt på siden min her. Jeg trekker 2 heldig vinnere søndag denne uken!

Gnagsårplaster er på, men må jobbe litt mer med helsprekkene mine. De er ikke noe gode om dagen, og blir bare verre og verre når jeg løper. Jeg skal teste å bruke COMPEED® Hælrevner som skal lindre smerten. Den tørre og sprukne huden på hælen leges når plasteret myker opp den harde huden! Verdt å teste ut!

Compeed | hvorfor bruke det?

Jeg har selv brukt Compeed fremfor vanlig plaster, både ved turer og løpeturer i nye sko, men også når jeg vet jeg skal gå eller løpe langt. Compeed er diskret, komfortabelt og vanntett. Compeed er bedre i forhold til vanlig plaster, og kan brukes i flere dager før det løsner av seg selv.

Jeg har selv brukt Compeed i flere år, og som nevnt er det perfekt når man skal løpe inn nye sko, løpe lange turer i ulendt terreng eller på slike løp jeg løp i helgen. Det er ikke slik at alle sko gir gnagsår, men for å være på den sikre siden i forhold til at jeg løper i vann, gjørme og ulendt terreng kan det være smart å bruke for å forebygge.

Du kan lese mer om Compeed her.

Camilla