JEG DRO TIL FJELLS | og Jørgen vant tredje året på rad

Da har vi endelig kommet oss hjem etter noen fantastiske dager på hytta. Leo har hatt fotballcup på Øyer så det å slå en weekend på hytta sammen med fotball var faktisk helt nydelig. Savnet Jørgen da, men han løp Barskingen som er et hinderløp i Rakkestad. Det er tredje året han løper og tredje året han vinner med laget sitt (Petter og @superhildern) så jeg har faktisk ikke hjerte til å si at han måtte droppe det! «Give and take some» må til tenker jeg ♥

Grattis til denne fine gjengen som vant Barskingen i år!!

Hytta er vårt andre hjem, og det gir meg en så utrolig god ro å være her oppe. Jeg tenker ikke så mye på jobb og jeg klarer virkelig å koble helt ut. Litt for mye til tider, men det trengs innimellom. Et av de beste øyeblikkene var faktisk lørdag morgen når jeg spiste frokost på verandaen. Haren dukket opp, ungene lekte fritt vilt og jeg satt der med kaffekoppen i hånda og sola i fleisen. Hvilepuls i høyeste grad.

Nå er jeg ladet opp til en ny uke, og her kommet et lite bildedryss fra helgen! For en gjeng jeg har hatt med meg!!! Kaffe´n ble selvsagt servert av minstemann lørdag  morgen. Tror jeg har fått det inn som en tradisjon her på fjellet!

Camilla

 

HJEMMESTRENING MED STRIKK | 6 øvelser

Alt du trenger er din egen kropp, noen strikker og eventuelt en stang å kjøre noen pull-ups i. En super økt jeg ble skikkelig svett av, og her får du trent hele kroppen med hele 6 øvelser! 

  1. Pullups m/strikk
  2. Knebøy med crabwalk og strikk
  3. Push-ups m/strikk
  4. Markløft m/strikk
  5. Benkpress m/strikk
  6. Kickback m/strikk

Slik gjør du:

Kjør 12-15 reps pr øvelse og kjør det gjerne som en sirkel. En liten pause på 30-60 sek før du kjører i gang med ny runde. Gjerne 3-6 runder, alt ettersom hva du orker.

Lykke til!

Camilla

 

KLAR FOR EN LØPEØKT? | ukas intervall

Det er fredag, og jeg er vel ikke alene om å nyte sola som har stått høyt på himmelen de siste ukene. Vanskelig å komme seg inn for å løpe, men samtidig kan det også være redningen når tempen ute er nærmere 30 grader! Her kommer ukas intervall!

Har du enda ikke meldt deg inn i min gratis løpegruppe på Facebook anbefaler jeg deg å gjøre det om du vil begynne å løpe, finne løpegleden eller liker å løpe. Den heter Treningsfrue Løpegruppe. Har du lyst å bli med i treningsgruppen min heter den Treningsfrue Treningsgruppe.

Trening på denne intensiteten er effektivt for å øke mitt maksimale oksygenopptak, og på sikt vil det gjøre at jeg kan løpe fortere uten at jeg produserer for mye melkesyre og blir «stiv» i muskulaturen.

Ukas intervall

Oppvarming

Still møllen på 1,5 %-2 % stigning og varm opp med lett jogg de neste 10-15 minuttene før du setter skikkelig i gang! Hvor lenge er helt opp til deg selv og hva du er vant til, men selv synes jeg at jeg må ha minst 10 minutter.

Hoveddel
  • 9×4 minutters drag med 1 minutt aktiv pause mellom hvert drag
  • 2 % stigning
  • 9-10 km/h
Slik gjør du:

Du løper 4 minutter, har pause (aktiv hvile) i 1 minutt før du løper 4 minutter igjen. Dette skal du gjøre 9 ganger, altså 9×4 min som er 36 minutter med løping + 9 minutter totalt med aktiv hvile. Dette er en skikkelig svettefest!

(Denne økta går fint å løpe ute også så du trenger ikke å gå inn på mølla om du ikke vil det!)

Avslutning

Gå rolig de siste 5-10 min før du klapper deg selv på skuldra!

For mer inspirasjon følg gjerne løpegruppen min på Facebook: Treningsfrue Løpegruppe her. Min YouTube finner du her og Facebook siden min her.

Camilla

 

UKAS ANTREKK

Inneholder en annonselenke

Det er torsdag og uka er snart gått. I helgen skal jeg på fotballcup med gutta mens Jørgen skal løpe Barskingen. Det er et løp i Rakkestad som Jørgen har løpt to eller tre ganger. Han og teamet har vunnet hvert år så håper det går veien i år også, det fortjener han!

Ellers har uka bestått av mye jobb, video (kommer masse mer film fremover sammen med gutta krutt fra @achievedmedia), trening og en løpeøkt. Ikke mye intervall og løpeturer på meg de siste ukene, men jeg har slitt med hosting de siste ukene så jeg valgt å lytte til kroppen. Blir andpusten bare av å tenke kardio, men det skal bli godt å få inn noen løpeturer igjen! Gled dere til morgendagens intervaller i morgen btw!

I forrige uke var jeg på bursdag hos fineste Julia, og siden mange av dere har etterspurt antrekket jeg hadde på meg har jeg like greit dedikert innlegget til akkurat det. Kanskje ok å se noe annet enn treningstøy innimellom? Liker jo å pynte meg når anledningen byr seg!

Jeg elsker leopard mønster, og jeg tror jeg så Lene Orvik ha på seg dette skjørtet på Instagram. Bare måtte ha det! Bestilte det fra Miinto (link under) og er veldig veldig fornøyd. Kostet ca 1600 kr, men absolutt verdt hver krone. Det passer jo til alt!

Ellers ble det både en Tiger of Sweden T-skjorte og noen hvite sneakers fra Superga. T-skjorten er så enkel, men samtidig veldig stilig til både skjørt, jeans og olabukse så den kommer til å bli en favoritt gjennom sommeren. Elsker halsen på den. Skoene har litt høyde, men selv om jeg er 180 cm er det jo fint å ha litt høye sko for det. De ble super kule til og jeg fikk tonet ned antrekket litt fra å gå med høye hæler.

Tiger of Sweden T-skjorte her (annonselenke) || Ganni skjørt her || Superga sneakers her

Da er det bare å glede seg til intervallene i morgen! Her skal det grilles og koses før jeg pakker for fotballhelg!

Camilla