VLOG² | To sunne matpakker på farten

Søndag betyr video på Youtube, og denne uken er det tema; kosthold. Mange av dere har etterspurt enkle matpakker så her er mine to beste tips på sunne, raske og digge matpakker som du enkelt kan ta med deg på farten. Enklere blir det ikke!

Se video på sunne matpakker her:

Følg meg gjerne på YouTube her, og se gjerne forrige søndags video her. En video som fikk meg til å le godt i etterkant.

Camilla

 

NORGESFERIE | dag 2 Aurland og Flåm

Vi satt oss i bilen i går rundt klokken 12.00 og med et par tissepauser, bolle og kaffestopp ankom vi Aurland i 18 tiden. Et utrolig koselig sted hvor dype daler møter snøkledde topper, grønt vann og koselige rorbuer langs vannet. Ikke akkurat verdens navle, men det er kanskje derfor det er så koselig her!

Vi bor på Aurland fjordhotell, et gammelt men helt ok hotell med stil fra 80 og 90 tallet. Hadde vi visst bedre hadde vi leid oss en rorbu nede ved vannet (Vangsgaarden), men det er første gang vi er her så vi lærer jo noe nytt hver dag i denne ferien. Det er jeg sikker på.

I dag skal vi ta tog fra Flåm og opp til Myrdal stasjon. Turen tar ca en time og denne togturen er blant de bratteste togreisene i verden på normalspor.  Den har en høydeforskjell på 865 meter! Vi får sett fantastisk natur og heldigvis er det ikke meldt veldig mye regn. Jeg tror denne togturen ble kåret til «The World’s most incredible train journey» i 2014.

På toppen venter det sykler vi har leid som skal få oss ned en bit av Rallarvegen. Det er mye nedover, og jeg tror det blir en fantastisk opplevelse for oss alle sammen. Har kjøpt sykkelbukser til gutta for jeg tror det skal bli en del sykling i ferien. Ønsker ikke såre barnerumper…

Nå er det frokost før togtur, sykkeltur og et par andre opplevelser. Holder dere oppdatert.

Må bare takke for alle kommentarer, tips og anbefalinger jeg får fra dere. Herlighet så snille dere er, tusen takk!

Camilla

 

Norgesferie | dag 1 Oslo – Aurland

Jeg hater å pakke. Like stressa hver gang, og med tanke på at jeg pakker for 3 er det et aldri så lite mareritt hver eneste ferie. Siden jeg liker å ha med meg det jeg trenger og litt til blir bilen alltid overstappa, men vi kom oss avgårde og er klar for første stopp, Flåm.

Vi skal overnatte på et fjordhotell i Aurland som ligger ca 1 mil fra Flåm. Her skal vi være i 2 netter for å oppleve både RIB, Stegastein, gåtur og en beryktet togtur reiselederen aka Jørgen mente vi burde ta. Noen av dere som er kjent på Flåm? Og har vi fått med oss det viktigste?

Nå har vi kjørt i snaue 45 minutter så jeg kan vel bare lene meg tilbake og prøve å slappe av litt. Reiselederen har tatt ansvar og kjører det verste strekket😅

Camilla❣️

 

UKAS INTERVALL | 45/15 sek

Det er fredag og jeg håper dere er klare for noen morsomme intervaller? Denne likte jeg, og selv om 45 sekunder plutselig ble veldig lenge må jeg minne meg på at jeg vært utfor verre intervaller enn dette!

Har du enda ikke meldt deg inn i min gratis løpegruppe på Facebook anbefaler jeg deg å gjøre det om du vil begynne å løpe, finne løpegleden eller liker å løpe. Den heter Treningsfrue Løpegruppe. Har du lyst å bli med i treningsgruppen min heter den Treningsfrue Treningsgruppe.

Ukas intervall | 45/15 sek

Stigning: 2%
Hastighet: fast hastighet gjennom hele intervallen
Intervall: 4x (45/15sek)
Hvile: 2 min aktiv pause mellom hvert 4. minutt

Oppvarming

Start med oppvarming, gjerne i 10-15 minutter før du setter i gang med intervallene. Har du lyst å løpe denne ute er det også fult mulig!

Hoveddel
Intervallene 4×4 min | hvert drag er på 45/15 sek

4×4 minutter hvor et drag på 4 minutter består av 4x 45/15 sekunder. Totalt 4 minutter. Dette skal gjøres 4 ganger, altså 16 drag totalt.

Slik gjør du:

Dette er en 4×4 min intervall og det betyr at du skal løpe 4 drag hele 4 ganger. Altså 16 drag totalt med 2 minutters aktiv pause etter hvert fjerde drag. Det vil si følgende; Start med å løpe 45 sekunder før du tar 15 sekunder pause hvor du hopper av mølla. Deretter gjør du det samme 3 ganger til. Altså totalt 4 x(45/15 sek). Dette var det første draget og du kan nå ta 2 minutters aktiv hvile før du begynner på drag nummer 2. Du skal gjøre dette totalt 4 ganger! Got it?

Avslutning

Avslutt med 10 minutters rolig jogg/rask gange før du er ferdig.

For mer inspirasjon følg gjerne løpegruppen min på Facebook: Treningsfrue Løpegruppe her. Min YouTube finner du her og Facebook siden min her

Se også siste løpefilmen min her.

Camilla♥