Min første CrossFit konkurranse

Hva er det jeg har meldt meg på sier jeg bare. Det hender jeg blir litt impulsiv til tider, men selv om jeg er drit nervøs er det gøy å kjenne at jeg svever litt utenfor bobla mi. Det er jo det som gjør livet litt ekstra spennende, og følelsen etterpå er jo den beste. Jørgen og jeg har meldt oss på vår første CrossFit konkurranse, og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Tiden går fort, og det er bare snart en mnd til vi skal i ilden! Kanskje du har lyst å komme å heie på oss?

De av dere som har fulgt meg en stund vet at jeg liker å hoppe på den ene utfordringen etter den andre. Jeg henter mye motivasjon og treningsglede på slike store og små mål, og det er også grunnen til at min trening er både variert og gøy. For min del holder det ikke bare med styrketrening lengre, jeg vil lære så mye mer! For øyeblikket er det CrossFit som virkelig gir meg treningsglede, og jeg kjenner jeg er så utrolig klar for å lære. Både av PT, CrossFit Lillestrøm og de rundt meg. Jeg er fortsatt nybegynner, men samtidig ser jeg små fremskritt for hver økt!

Ny PR i Clean & Jerk forrige uke på 57 kg. Sykt moro!

Det skjer mye denne høsten, for helgen 3-4. november skal vi både flytte, men også være med på Battle of Sandvika. Vår første CrossFit konkurranse. Jeg sier vi, for jeg har fått med meg Jørgen slik at vi konkurrerer sammen i nybegynnerklassen. Det vil være MIX lag for nybegynnere, så det å gjøre dette sammen med han gleder jeg meg til! Det hadde vært hyggelig om noen av dere ville komme å heie på oss, for det tror jeg vi trenger. Kjempe spent, nervøs og gira på samme tid, men det er så hyggelig å kunne gjøre noe sammen som par.

Sånn så gjengen ut etter forrige ukes TEAM økt!

Hva er dine treningsmål for 2019? 

Jeg håper flere vil åpne øynene for CrossFit, og jeg håper jeg kan være en pådriver til å vise at alle kan gjøre dette. Kan jeg så kan du!

Ønsker deg en fin uke!

For mer inspirasjon følg meg gjerne på YouTube her og Facebook siden min her

Camilla

 

Jeg skal være FORLOVER!

Tiden går fort, og det er allerede 4 år siden jeg giftet meg med Jørgen. Nå er det bestevenninnen min Julia som skal til pers, og jeg har fått spørsmålet om jeg vil være forloveren hennes! Herregud, det er klart jeg vil!!! Veldig rørt og veldig glad for å ha fått spørsmålet, og jeg er allerede i gang med å planlegge det ene og det andre. I hvert fall i hodet mitt. Har jo tross alt noen måneder igjen, men av erfaring går tiden fort!

Både Roger & Julia kommer fra Sverige, så bryllupet skal være i Gotland hvor Julia kommer fra. Jeg har selv aldri vært der, men det ser jo helt nydelig ut der. Har bestilt sol til selve dagen så det skal bli så utrolig bra!

Det første jeg må begynne å tenke på er vel både utdrikningslag og tale. Er det noe der ute som er skikkelig drevet på dette med å være forlover er det bare å rope ut! Jeg tar gjerne imot noen gode ideer, selv om jeg skal tenke så det knaker her selv også. Var forlover til søsteren min sitt bryllup for noen år siden, og det var utrolig stas!

Jeg har skjønt det slik at en forlover skal; arrangere utdrikningslag, si noen ord til brudeparet under selve middagen, hjelpe til under bryllupet, sørge for at både brudekjole og blomster er på plass, passe på at bruden får i seg nok mat og drikke under dagen, nok mat og at fotograf og andre avtaler blir gjort. Noe mer jeg bør tenke på??

Uansett, dette skal bli skikkelig stas. Jeg har med meg en liten notatbok i veska som jeg hele tiden skriver minner, historier og opplevelser jeg har hatt med Julia. Kan jo være smart å ha med i talen når jeg skal begynne å skrive den! Her er talen søsteren min hadde til meg i mitt bryllup. Hjertet mitt ble rørt for å si det mildt.

Ha en super uke!!

Camilla

 

Smoothie etter trening

Det er mange som spør meg om hva jeg foretrekker å spise etter trening, og smoothie er faktisk en rett jeg lager ganske så ofte. Etter en treningsøkt er det viktig at kroppen får tilført det den trenger av både næringsstoffer og væske så her kommer en oppskrift jeg liker godt.

Under selve treningsøkten spiser jeg ikke noe særlig mat, og jeg holder meg som oftest til en vannflaske. Det hender jeg drikker en koffeindrikk eller en kopp kaffe før økta, men det er ikke noe jeg må ha for å fungere. Jeg får som oftest i meg den daglige kvoten koffein via morgenkaffen. For det blir gjerne noen kopper. Mat har jeg inntatt gjerne 1-2 timer før selve treningsøkten, og som oftest er det havregrøt til frokost siden jeg trener såpass tidlig på dagen.

Etter trening er det lett å kaste i seg noen riskaker, en proteinshake eller en banan for å få i seg raske karbohydrater, men en smoothie er også perfekt etter trening! Enkel og rask løsning for å sette i gang restitusjonsprosessen, samt å gi kroppen byggematerialet den trenger i form av proteiner. I tillegg er det bra å fylle opp igjen karbohydratlagrene til neste trening. Dagens smoothie kan du evt lage i forkant, ta med og spise etter treningen, eller rett og slett lage den når du kommer hjem.

Oppskrift på smoothie etter trening

ca. 1-1,5 porsjon
  • 1 beger skyr, blåbær ca 160 g
  • 3 dl Biola, blåbær
  • 3 dl frosne bringebær/blåbær
  • 1/2 banan

Bland alt godt i en blender og server i en bolle eller i et glass. Det finnes smoothieglass med lokk som gjør det enklere å ta med smoothien til f.eks trening eller i bilen om du ønsker det! Denne var super god, og veldig enkel å lage.

Camilla

 

Klar for litt hjemmetrening | rumpe og lår

Inneholder reklame egen nettbutikk

I dag har jeg hatt en skikkelig rolig dag, og det er faktisk litt digg etter en hektisk og aktiv uke. MEN, det er søndag og det betyr jo selvsagt ny YouTube video. I dag har jeg laget en økt til dere med de nye strikkene fra nettbutikken min, men har du de andre kan du fint bruke de også.

De rosa er utsolgt, men vi har noen få sorte igjen, de finner du her

Vil du ha 4 pk minibands som også fortsatt er en favoritt finner du de her

Økten ser slik ut: 40/20 sek x 4-6 runder

Det vil si følgende: Det er 5 øvelser med minibands. Du jobber i 40 sek, tar 20 sek pause før du begynner på øvelse 2. Når du har gjort hele runden begynner du på ny runde. Dette gjør du så mange runder du orker/klarer!!! Det trenger ikke ta så himla lang tid, og du vil jo føle deg både svett og glad etterpå!

Video @achievedmedia

Tights her | topp her | sportsBH her

Fikk du ikke med deg økta jeg la ut i går kan du se video av den her også.

Camilla