Hjemmetrening med fokus på overkropp

God morgen folkens. Er det noen som er klare for litt hjemmetrening med fokus på overkropp? Det har vært en del spørsmål om akkurat det den siste tiden så her kommer det en økt du kan utfordre deg på! Kjør gjerne så mange runder du klarer på 15-20 minutter med 60 sekunders pause mellom hver runde.

Programmet ser slik ut:

  1. Pushup, 10 reps, smale eller brede, evt på en stol for å gjøre det enklere. (Bryst, triceps + skuldre) Bestem om du vil kjøre smale eller brede, evt litt av begge. Brede pushup tar mer på bryst, mens smale tar mer på triceps.
  2. Dips, 10 reps, på en stol/bord (Triceps + skuldre)
  3. Rygghev, 12-15 reps, med svømmetak (korsrygg + skuldre) Pass på å få skuldrerbladene godt sammen i øvelsen. Se ned i gulvet og slapp av i nakke. Mer enn hva jeg viser på bildet.
  4. Sittende roing, 12-15 reps, med strikk (rygg + biceps + bakside skulder) Pass på å knipe skuldrebladene sammen i øvelsen. Gjerne bruk to like strikker, en til hver arm om du har.
  5. Planken med minibands, 8-1o reps pr arm, på håndledd (kjernen + skuldre) Pass på å ha hendene dine rett under skuldrene, altså i en plankeposisjon. Ministrikken festes rundt håndledd og start med å bevege en og en arm fremover, evt ut til siden og tilbake. Annenhver arm. Tar godt på skuldre samtidig som du jobber bra med kjernen. Ikke glem å stramme magen!
Øvelsene ser dere under!

Camilla

5 kommentarer

  1. Ønsker meg veldig en type skoguide hvor du går gjennom skoene du benytter til de ulike type aktivitetene :) Alt fra uteløping, på asfalt, i terrenget til styrke og crossfit. Håper du kan få til det :)

    1. treningsfrue

      Hei! Jeg skal se hva jeg får til – bruker jo litt av hvert men skal notere meg det! Takk for innspill! Ha en nydelig dag!

  2. Supert med slike innlegg!!

    1. treningsfrue

      Herlig å høre – kommer flere:)

  3. Dette var et fint innlegg! Veldig nyttig:) hvor kan man få kjøpe slike strikker?:)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *