GÅRSDAGENS INTERVALL

Herregud for en mestring! I går skulle jeg løpe min aller lengste intervall hittil, og for meg er alt mer enn 20 minutter mye. I hvert fall i mitt hodet. Ettersom jeg får mer og mer løpeerfaring og mer fart i beina er det ufattelig deilig å si at gårsdagens økt var en komfortable intervall selv om jeg holdt på i over 50 min! En utrolig god følelse og i går kjente jeg at det løsnet litt.

Her ser dere pulsen min under hele økta!

De fleste av dere ønsket gårsdagens intervall i dag så derfor kommer den en dag for tidlig. Jeg skal jo løpe en i morgen tidlig også så jeg kan eventuelt poste den i morgen ettermiddag. Høres det ok ut? Lover at det kommer mer styrke fremover også, men det har bare vært så sykt hektisk den siste tiden, og jeg har måttet prioritere det løpetreneren min sier. Da blir han jo så fornøyd med meg vet du…hehe.

Gårsdagens intervall på mølle

Oppvarming, rask gange/lett jogg, 2 % stigning og 6-7-8 km/h

10×4 min intervaller med 60 sekunders aktiv pause mellom hvert drag, 2 % stigning og 9 km/h i hastighet

Det vil si at du skal gjøre følgende: Løpe 4 minutter, gå/småløpe i pausen, så nytt drag på 4 min så gå/småløpe 60 sek. Dette skal du altså gjøre 10 x 4 minutter med 60 sek pause mellom hvert drag. Totalt 50 minutter. Avslutt med lett jogg/gange i 10 minutter etter intervallene er ferdig.

Selv hører jeg på podcast når jeg løper og fy så motiverende det er! Synnøve og Vanessa, Treningspodden for å nevne noen! Da glemmer jeg litt tiden og 4 minutter er plutselig ikke så ille. Prøv da vel – you can do it!!

Camilla

12 kommentarer

  1. Veldig bra blogg du lager, inspirerende.

    1. treningsfrue

      Så hyggelig å høre, tusen takk :)

  2. Hva er makspulsen din?

    1. treningsfrue

      Sist jeg målte (for et par år siden var den 189)

  3. Hva løp du selve 4 minutteren på i fart? :)

    1. treningsfrue

      9 km/h :)

  4. Vibeke Holte

    Hei! Jeg har et ikke-relatert treningsspørsmål som jeg håper du kanskje vil svare på, eventuelt skrive et innlegg om?

    Så vidt jeg har forstått, bor dere utenfor Oslo. Jeg blir grønn av misunnelse når jeg ser hvor enkelt du kommer deg ut i naturen – selv bor vi midt i byen og lengter til skogen. Allikevel føles det litt skummelt å skulle flytte ut av gryta.

    Derfor lurer jeg på om du kanskje vil fortelle litt om, dersom det var noe dere vurderte, hvorfor dere har valgt å bo «utenfor» byen og tror du din treningsglede/motivasjon økes av å bo tett på naturen fremfor midt i byen?

    1. treningsfrue

      Hei Vibeke, og takk for mail! Jeg har bodd i byen i 20 årene men da jeg møtte Jørgen flyttet jeg utenfor. Hadde hund og for vår del trives vi bedre ved natur og litt roligere omgivelser. Jeg var aldri i tvil når jeg fikk barn om at jeg ville bo utenfor byen, og her har vi tilgang til skog, kort vei til skolen men samtidig ikke langt fra byen om man vil ta turen:) Jeg tror selvfølgelig det er enklere å komme seg ut på f.eks en løpetur når du bor i nærheten av skog og landeveier. Kunne aldri tenkt meg en mils løpetur i byen :) Men det er jo hver sin smak tenker jeg!

  5. Hvilken app er dette? Hører kanskje til en pulsklokke?

    1. treningsfrue

      Yepp den hører til polar klokka mi, flow heter den:)

  6. Hei Camilla! Jeg syntes du hadde så flotte Oakly briller Hvilke nr står det på innsiden av brillene?

    1. treningsfrue

      Hei du! Jeg er usikker – de ligger hos venninnen min :) Skal se om jeg husker å svare deg etterhvert. hvis ikke må du minne meg på det…hehe

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *