HARDESTE INTERVALLEN HITTIL

Dette var uten tvil tidenes intervaller, og jeg tror aldri jeg har svetta så mye som i går. Flere har ventet spent på denne så her kommer den endelig!

Jeg har hatt 3 løpeøkter denne uken, null styrketrening men i tillegg en topptur på Besseggen på 6,5 time. Beina har fått kjørt seg og jeg er super fornøyd med ukas innsats! Intervallene jeg hadde i går er uten tvil den tøffeste keg har hatt, og om det skylder at beina var litt gåen fra før eller om det var de 4 hvitvinsglassene jeg drakk dagen før vet jeg ikke. Men intervallene er unnagjort og jeg er rett og slett dritfornøyd! Speilet ettersom at Jørgen  mente jeg begynte å ta han igjen. Han synes intervallene mine begynner å bli tøffe. Motivasjon å høre det fra han!

Forrige ukes 3 løpeøkt så slik ut

Oppvarming

10 minutter med oppvarming på mølla, 2-4 % stigning og rask gange, lett jogg 5-6-7 km/h.

Hoveddel

6 % stigning, 11 km/h og 3,4,3,4,3 minutter med løp. 2 minutters pauser mellom dragene.

Det vil si at du løper 3 min på den fastsatte stigningen før du har 2 minutter med pause. Deretter løper du 4 minutter før du igjen har 2 minutter med pause. Slik gjør du til du har gjenomført!

Nedtrapping

Lett gange på 1 % stigning i 5-10 minutter om du orker det. Jeg lå langflat på gulvet og var ikke i nærheten av å klare det før jeg var for stiv😇

Lykke til da – kjør i ditt eget tempo. Dette er kun men som inspirasjon! Følg gjerne den nye løpegruppen min på Facebook her.

Camilla

4 kommentarer

  1. Hei! Digger at du legger ut så mange forskjellige intervalløkter! Deltar selv i løp i tillegg til at jeg spiller håndball, så trener en del intervaller selv. Jeg lurer på om du bruker disse som terskeløkter? Altså trener du rundt sone 4? Eller bare løper du disse uavhengig av puls?

    1. treningsfrue

      Ja jeg har terskeløkter hele tiden :) Denne økten ligger jeg mye i sone 5 også mener jeg å huske:) Målet her er å ikke jukse..haha!

  2. Det er så utrolig gøy å følge med på løpingen og fremgangen din. Rett og slett utrolig imponerende! Jeg har så smått begynt å løpe litt, og jeg elsker den mestringsfølelsen det gir etter gode økter.
    Hvordan går det med styrketreningen? Er det utfordrende og trene begge deler, eller trener du mindre styrke nå enn før?
    Du ser som alltid utrolig fresh ut! For en flott dame du er :)

  3. Tusen takk for tips og inspirasjon i forhold til intervaller. Setter så stor pris på det og blir så glad for god inspirasjon og motivasjon. Gleden og mestringsfølelsen det gir etter endt økt er helt fantastisk!
    Håper uken din blir super :-)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *