UKAS FØRSTE INTERVALL

I går løp jeg ukas første intervall, og jeg var litt spent på formen siden jeg er i feriebobla, men for ikke å skuffe løpetreneren og dere andre holder jeg koken! Ferie eller ei, her skal det løpes for halvmaraton er like rundt hjørnet!

Målene mine i høst

Først må jeg bare takke dere flotte følgere for å ha tatt avgjørelsen om at jeg skal løpe mitt første halvmaraton. Veldig takknemlig for at dere ikke valgte hel, og siden jeg løp 10 for Grete i fjor var det kanskje naturlig å prøve en litt hardere distanse i år. Men jeg har fortsatt ikke testet å løpe så langt som et halvmaraton så jeg er veldig spent. Men heldigvis har jeg fått med meg Julia som skal løpe sammen med meg. I tillegg tror jeg vi er flere i løpegruppen min på Facebook som også skal løpe. (Treningsfrues løpegruppe heter den om du vil melde deg inn – GRATIS selvfølgelig)

Ellers har jeg både Toughest, OCR world championchip i Canada og X-run som venter på meg! Toughest blir med #TeamTreningsfrue så det blir ekstra moro!

Gårsdagens intervall, løpeøkt 2/3 denne uken

I går kom vi endelig til Tønsberg og det var så vidt vi fikk båtplass i havna. Siden det er båtrace i helgen pleier det å bli relativt fullt. Men plass fikk vi og gutta kunne begynne å fiske krabber til den store gullmedaljen!

På ettermiddagen kom en venninne og hentet oss, og vi var så heldig å få skyss til treningssenteret som var et lite stykke unna. utrolig deilig å kunne løpe en økt på mølla igjen, og jeg fikk unnagjort ukens andre løpeøkt. Intervallen skal jeg selvsagt dele med dere!

Camilla Young og meg på trening i går!
Godt å være i gang!

Intervall

Oppvarming

Start med gange så lett jogg med mølla på 2% stigning og hastighet 5-6 km/h.

Hoveddel

7×6 minutter, 2% stigning, 9,5 km/h og 2 minutters aktiv hvile mellom dragene.

Slik gjør du: Etter oppvarmingen løper du i 6 minutter på 2% stigning og 9km/h. Så tar du 2 minutters pause hvor du går rolig på mølla (5,5km/h). Deretter løper du andre drag på nye 6 minutter. Slik gjør du 7 ganger. En lang intervall men en veldig fin en så lenge du har musikk/podcast på plass!

Nedtrapping

Gå/småløp 10 minutter etter intervallen om du har tid!

Pulsen min gjennom intervallen. Møllen slo seg av på slutten – derfor er går det ned på siste drag!

Denne føltes veldig grei, og jeg hadde god kontroll på pust og puls. Flytsonen fant jeg så en veldig fin intervall om du klarer å finne noe som motiverer deg til å løpe lenge.

Lykke til!

Camilla💗

5 kommentarer

  1. Hei! :D

    Veldig inspirerende blogg! Lurte bare på hvor mange styrkeøkter og løpeøkter har du iløpet av en uke?

    1. treningsfrue

      Tusen takk! Jeg løper 3 ganger i uken, men det har ikke blitt så mange styrkeøkter som jeg har ønsket den siste tiden. Prøver å ha 3 dager med styrke:)

  2. Andrea Dahle

    Ælske virkelig å les bloggen din, bli såå inspirert!
    Men æ lure på om du kunna ha lagt ut nå små videoklipp av øvelsa du like å gjør for rumpe og mage? :)

    1. treningsfrue

      Tusen takk – så hyggelig å høre! Jeg skal se hva jeg får gjort, og det kommer stadig vekk video på Youtube så følg meg gjerne der også!

  3. Hei,
    Jeg lurer på hvorfor du løper intervallene med såpass lav hastighet, og kun i sone 3? Hva er da fordelen med intervall fremover å løpe like lenge med samme fart? :-)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *