HVORDAN GIKK LØPETUREN?

Jeg er litt støl i kroppen, spesielt hoftene etter gårsdagens lange løpetur, og litt mørbanka er jeg også etter et aldri så lite fall i skogen, men jeg klarte målet mitt og jeg er et steg nærmere halvmaraton.

Jeg kan faktisk ikke tro at jeg klarte å fullføre 15 kilometer i kupert terreng i går, og med ny pers er jeg jammen et steg nærmere halvmaraton som er 16 september. Litt mørbanka i skrotten er jeg, men absolutt en positiv opplevelse. Meningen var å løpe de 15 kilometerne på asfalt og flat mark, men da hadde ikke Jørgen blitt med. Han får vondt av asfalt så jeg sa ja til skogen. Sammen med Julia og Jørgen startet vi turen hjemmefra og endte opp med 15 deilige kilometer i kupert terreng med både motbakker, skogsstier, søle, gjørme, røtter og nedoverbakker.

Hvordan opplevde jeg løpeturen?

Jeg var relativt lett i kroppen ved start, og selv om det tar noen kilometer å komme i gang var de første 8 km ganske så greie. Pusten føltes fin, beina raske og ingen vondter. Etter ca 8 km hører jeg det komme en mot meg på stien, jeg ser opp og hva skjer? Jeg fyker rett på snørra og faller med hofta på 3-4 røtter som stikker opp fra stien. Utrolig klønete, og han som løp i mot meg så ikke ut som å bry seg, for han løp bare pent videre. Så der lå jeg, dritflau, vondt og sliten. Lufta gikk litt ut av meg, men jeg forsøkte bare å løpe det fra meg og tørket er par tårer… Men shit happens, og heldigvis gikk det ikke så ille allikevel, for selv med en vond hofte i dag var det ikke store greiene.

Etter skogen var det kun 2 seige kilometere igjen med slakk motbakke. Litt tung i beina, men med en rolig og jevn fart kom vi oss hjem til døra med en aldri så liten seier. Jeg har aldri løpt så langt, og det var en utrolig mestringsfølelse for meg. Men jeg må si at det oppleves utrolig forskjellig forskjell å løpe 10 og 15 kilometer i forhold til hvordan kroppen føles etterpå. Jeg er litt mer sliten enn jeg pleier å være etter en løpetur, og tar meg fri fra den type trening i dag. Men jeg er klar igjen til uka, og da skal jeg løpe i fjellet oppe ved den nye hytta våres. Updates kommer!

Pulsen min gjennom turen

Mat før, under og etter løpeturen

Jeg spiste havregrøt med helmelk, valnøtter, kanel, honning og bringebær til frokost som jeg alltid pleier. Dette spiste jeg ca 70-80 minutter før jeg skulle løpe. Så var det å få i seg litt koffein og jevnt med vann. Ellers pakket vi med banan, gel og sportsdrikke som ble spist i to omganger gjennom løpeturen. En halv banan før start og en halvveis i runden. Funka som bare det!

Prøver å løpe lenger og lenger nå uke for uke, spise nogenlunde likt av hva jeg kommer til å gjøre under et halvmaraton og rett og slett se hvordan kroppen tar det og hva den liker best. Veldig gøy med et mål, og jeg kjenner det skal bli moro å gjennomføre.

Lag den en bra dag!

| Om du ikke følger den sprudlende løpegruppen min på Facebook finner du den her. Den er gratis og har løpeglade mennesker som motiverer hver. Heter TRENINGSFRUES LØPEGRUPPE på FB |

Camilla 💗

3 kommentarer

  1. Deilig med mestringsfølelse!
    Utrolig bra jobba, ha en fin dag :-)

    1. treningsfrue

      Tuuusen takk!:)

  2. Kan du forklare tabellen over løpeturen, skjønte ikke helt?

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *