HALVMARATON OM 3 DAGER

Jeg kan ikke si annet enn at jeg grugleder meg litt om dagen. Sover godt om natta altså, men kjenner jeg er litt småstressa for lørdagen. Takk og lov for at jeg ikke skal løpe dette løpet alene!

Jeg er så glad det er flere av dere som skal løpe lørdagen, og jeg håper dere hilser på meg i løypa enten før under eller etter løpet. Herlig å tenke på at vi er flere, og jeg vet også at jeg ikke er alene om å grue meg litt!

Løpegleden

Hadde du spurt meg for 1 år siden om jeg skulle løpe et halvmaraton hadde jeg nok begynt å le. Jeg som aldri har vært noen løper, og heller ikke hatt interessen for å løpe. For noen år siden innså jeg ut at formen var laber og gutta mine dro fra meg i både fotball og lek. I tillegg hadde Jørgen begynt å løpe mer enn vanlig, trene mer variert og starte med hinderløp. Siden jeg savnet å trene mer sammen med han var det naturlig at jeg forsøkte å løpe litt jeg også.

Fikk meg et slag i trynet kan du si, og følelsen av å være i så sykt dårlig form fikk meg til å innse viktigheten av allsidig trening. Jeg vil ikke bli best i en ting, men god i flere. Variert trening har det siste året betydd veldig mye for meg, og jeg har vært innom både styrke, crossfit, hinderløp og nå halvmaraton. Jeg må innrømme at det har vært litt lite styrketrening de siste månedene, og jeg kjenner en liten frustrasjon bygge seg opp.

Var faktisk på treningssenteret tidligere denne uken for å kjøre en overkroppsøkt, og styrken har blitt betydeligere redusert. Men jeg henger ikke med hodet av den grunn, for jeg vet at den kommer raskt tilbake. Bare litt frustrerende å kjenne at tiden ikke strekker til og at jeg må prioritere. Men ingen skal i hvert fall si at jeg ikke har forsøkt å komme i best mulig form de siste månedene for jeg har ofret mye annen trening for denne løpingen. Det har vært veldig lærerikt, og jeg har jo fått dilla på intervaller. Ser ut som jeg også har påvirket dere bittelitt, for makan til inspirasjon dere gir meg uke for uke.

Sjekk ut den gratis løpegruppen min på Facebook: TRENINGSFRUE LØPEGRUPPE.


Det er så lett for meg

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt frasen «det fikser du lett» eller «det er ingen problem for deg» hvor da folk sikter til halvmaraton. Jeg skjønner det er godt ment, men jeg kjenner virkelig på at jeg må levere en bra tid lørdag. Litt ubehagelig og jeg kjenner jeg er redd for å skuffe alle sammen. Jeg prøver å si til meg selv at det bare er et løp hvor målet er å fullføre, men som det konkurransemennesket jeg er så er det vanskelig. Men Julia og jeg har snakket litt om dette og bestemt oss for å sanke litt gode minner fra turen også, nyte den litt og selvfølgelig ha litt vondt. Jeg ønsker at det skal bli en positiv opplevelse slik at jeg kanskje vil gjøre det igjen. Eller hva sier dere?

Camilla

6 kommentarer

  1. Kjære gode Camilla! Du er uteolig god!
    Ja det kommer til å bli tungt, eg tror det er tungt med slike turer fo alle å en hver….
    Jeg skal stå i løypa å heie dere frem! Tenkt på den utrolig gode følelsen i etterkant god løpetur!

    1. treningsfrue

      Tusen takk for koselig melding og beklager at det tok litt tid å svare deg :) Glad det er over nå…hehe, men det var utrolig moro!

  2. LYKKE TIL på lørdag, Camilla! Ser for meg at om DU er fornøyd og om DU er i godt humør og føler deg bra, så er det nettopp det folk får med seg og gleder seg for på dine vegne :) Verste presset er gjerne det man legger på seg selv. Heier på deg fra Luxembourg, gleder meg til å lese om erfaringene du gjør! Tenk for en mestring! Tiden er bare én av mange faktorer som viser hvor sterk du er.

    1. treningsfrue

      Tusen takk for støtten! Dette var virkelig moro! :)

  3. Dear Camilla,
    I wish you good luck and have fun on your first halfmarathon!
    Try to split your race in 3 parts: the first 7km, the second 7km and the last 7km and then your 100m-sprint over the finish line with a smile on your face!
    And remember: you will get a PR! Because it’s your first halmarathon:-)
    And you can also set 3 goals:
    Easy goal: finishing your first halfmarathon
    Advanced goal: run unter 2h30min
    Ambitious goal: run unter 2h15min

    Yes, you can! Have fun and enjoy the beautiful route in Oslo, the fantastic fans and be proud of yourself! And remember to be fearless!

    Tanja

    1. treningsfrue

      Thank you so much for your support :) You are the best!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *