HØSTFERIETRENING DAG 1 | mobilitet

Hei superstars! Jeg har høstferie, men det betyr ikke at jeg ikke får trent litt allikevel. Nå utfordrer jeg deg til en liten treningsøkt på stuegulvet, og i dag skal vi fokusere på mobilitet. Jeg har laget et 4 dagers treningsprogram til dere så håper dere blir med.

DAG 1 | mobilitet

Jo mindre vi beveger oss jo mindre mobil/bevegelig blir vi, og dette styres ikke bare av alderen og at vi blir eldre. Har du en stillesittende jobb og eller beveger deg generelt litt lite kan kroppen føles stiv og lite bevegelig selv om du er ung som gammel.

I dag har jeg tatt frem 5 gode øvelser jeg liker godt, hvor fokuset er både hofte, ankel, skulder, bakside lår, bryst, rygg og armer. Hele kroppen med andre ord!

Kjør gjennom alle øvelsene før du tar en 60 sekunders pause. Dette gjør du 3-5 ganger og du er ferdig! Klar?

1. Squat to stand, 10-15 reps
2. Mountain climber stretch, 10-20 reps pr ben
3. Skulder rotasjon, 10 reps
4. One leg cross hamstring, 10 reps pr ben
5. Inchworm med yoga strekk, 5 reps

Da er det bare å ønske dere lykke til så håper jeg dere kjører på!

Camilla

4 kommentarer

  1. Trengs det no oppvarming for å gjøre denne økta?

    1. treningsfrue

      Neida det har du her:)

  2. Hvis jeg ønsker å kjøre denne i kombinasjon med en treningsøkt, enten jogging eller styrke, hva bør kjøres først og sist da?
    Har prøvd litt av de mobilitetsøvelsene du har lagt ut før, og elsker det! Gleder meg til å teste denne!

    1. treningsfrue

      Kjør gjerne litt mobilitetstrening/dynamisk oppvarming før økta, men skal du løpe trenger du ikke alle disse øvelsene her:)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *