SUNN OG PROTEINRIK LUNSJ | rask å lage

Det går mye i cottage cheese, og vi spiser begge minst en boks om dagen enten i form av proteinrundstykker, i smoothie eller bare cottage cheese med topping. Her har du en enkel variant som jeg synes både smaker godt og er enkel og rask å lage.

Cottage cheese er en klassiker i et sunt kosthold, og det finnes nesten ingen begrensinger på hva du kan lage. Ikke bare er den rik på proteiner, den er også mager og kalorifattig. Selv liker jeg å tilføre litt frukt, nøtter og andre ting for å spe på med både fett og karbohydrater, men det er jo helt opp til deg hva du liker og hva du ønsker å få i deg.

Cottage cheese funker godt som et lite måltid midt på dagen hvor du kanskje ikke har allverden av tid til å lage mat. Kanskje er du på jobb eller rett og slett på farten. Ikke så mye som skal til for å kunne få et proteinrikt og herlig måltid om du har en cottage cheese boks, noen nøtter og evt rosiner og en banan.

Dagens lunsj med cottage cheese og nøtter

  1. 1 stk. boks cottage cheese, liten
  2. kanel
  3. rosiner
  4. jordbærsyltetøy
  5. mørk kakaobiter

Ikke noe mer hokus pokus enn å slenge det sammen i en boks og nyt. Har du kiwi eller banan er dette også godt!

Camilla

2 kommentarer

  1. hva synes du er best, vennlig eller magre cottage cheese? Og i bakst, hva er best å bruke? :)

    1. treningsfrue

      Hei! Jeg liker best den originale da jeg synes den magre blir litt tørr. Det samme gjelder for bakst!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *