HJEMMELAGET PROTEINSHAKE | perfekt etter trening

Her kommer det en oppskrift på en god, mettende og digg proteinshake du kan kaste i deg etter trening. Påfyll av proteiner med en touch av sjokolade.

Det er mange som har spurt meg om hva jeg liker å spise i forbindelse med trening, både før, under og etter. Noe jeg ofte prøver å få i meg er proteiner via mat, smoothie eller shaker innen en times tid etter økta. Det beste er jo selvsagt å få i seg dette gjennom mat, men av og til kan raske løsninger som en smoothie eller shake også være greit.

De beste kildene vi har til proteiner er egg, melk, meieriprodukter, kjøtt, fisk og fugl. Det kan være smart å fordele proteinmengden jevnt utover dagen på 3-6 måltider, og innta både proteiner og karbohydrater i ett av måltidene ca 1-2 timer før trening og proteiner og karbohydrater innen 1-2 timer etter trening. Sammen med denne smoothien ville jeg gjerne ha spist et par brødskiver med kalkunpålegg eller ost bare for karbohydratenes skyld.

Oppskrift på proteinsmoothie | perfekt etter trening

  • 1/2 banan
  • 1/2 boks cottage cheese
  • 1 rått egg
  • 1 scoop proteinpulver, sjokolade (kan sløyfes)
  • 4-5 valnøtter
  • melk etter ønsket konsistens
Slik gjør du:

Bland dette sammen i en blender og server den gjerne med en god topping. Kokos, kakaopulver, chiafrø og havregryn for å nevne noen.

Camilla

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *