ØVELSE FOR DEG MED STIV RYGG OG NAKKE | video

Det er dager hvor jeg sitter mye foran en skjerm og jobber, og da kan jeg kjenne at det knyter seg litt i øvre del av rygg/nakke. Øvelsen har jeg demonstrert i en video i innlegget så jeg håper du tester ut, gjerne i løpet av arbeidsdagen din. 5 minutter holder massevis!

  • Start med å sette deg ned på knærne, flat ut tærne og knærne nedi (om du klarer) Ved å sitte slik «låser» du korsryggen slik at bevegelsen fokuseres kun på det område den skal, nemlig brystryggen. Hoften skal ikke vri seg under øvelsen.
  •  Legg den ene armen ned i gulvet foran deg, med albue i midten, foran knærne slik at underarmen peker rett frem.
  • Deretter legger du den andre hånden bak nakken.
  • Vri så armen du har bak hodet oppover mot taket og la rygg og nakke følge etter. Kjenn at det strekker godt i øvre del av ryggen, og pass på at hofta ikke vrir seg. Gå ned igjen og gjenta 10-15 på hver side. NB! Hvis du føler at det ikke tar noe særlig i brystryggen, i området mellom skulderbladene, prøv å press brystkassen litt frem samtidig som du løfter haken litt mens du roterer til siden.

Følg meg gjerne på YouTube for mer video her, og Facebook her.

Camilla

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *