TAR DU DENNE LØPEØKTA?

Det er onsdag og uka raser avgårde! Er inne i en fin tid med mye overskudd og trening om dagen, så jeg nyter litt ekstra. Det går selvsagt opp og ned på treningsfronten for meg og, men på de gode og energiske dagene er det deilig å ta i et ekstra tak. Tenkte jeg kunne slenge ut en fin intervall siden det ser ut til at dere liker disse øktene. Kommer selvsagt en på fredag også, men her har dere en å bryne dere på så lenge.

Følg gjerne Facebook gruppene mine Treningsfrue Løpegruppe og Treningsfrue Treningsgruppe for inspo!

Oppvarming

10-15 min oppvarming 2 % stigning på mølla, rask gange/lett jogg og litt raskere jogg på slutten for å få beina i gang.

Hoveddel

  • 1,5-2 % stigning
  • 2 min aktiv pause mellom hver 5. minutt
  • økende fart
  • jeg startet på 12 km/h og endte på 17 km/h men husk å styre ditt eget tempo
6×3 min min | 1 min aktiv hvile mellom hvert drag (dvs hvert 3 min)
  • Intervall 1 – 3 minutter (30 sek/15 sek x 4) – 2 % stigning – hastighet 12 km/h
  • aktiv hvile 1 minutt
  • Intervall 2 – 3 minutter (30 sek/15 sek x 4) – 2 % stigning – hastighet 13 km/h
  • aktiv hvile 1 minutt
  • Intervall 3 – 3 minutter (30 sek/15 sek x 4) – 2 % stigning – hastighet 14 km/h
  • aktiv hvile 1 minutt
  • Intervall 4 – 3 minutter (30 sek/15 sek x 4) – 2 % stigning – hastighet 15 km/h
  • aktiv hvile 1 minutt
  • Intervall 5 – 3 minutter (30 sek/15 sek x 4) – 2 % stigning – hastighet 16 km/h
  • aktiv hvile 1 minutt
  • Intervall 6 – 3 minutter (30 sek/15 sek x 4) – 2 % stigning – hastighet 17 km/h
  • aktiv hvile 1 minutt
Slik gjør du:

Intervall 1 er på 3 minutter med 30/15. Det betyr at du skal løpe i 30 sekunder før du har 15 sekunder pause. Dette skal du gjøre 4 ganger, altså i totalt 3 minutter. Deretter har du 1 min aktiv hvile hvor du går rolig på mølla. her ligger jeg på ca 5 km/h. De andre har akkurat samme utgangspunkt, men du ser at farten øker for hvert drag etter den første intervallen. Husk å starte på et tempo du er komfortabel med og som du vet du kan fullføre på.

Avslutning

Avslutt økten med å gå/løpe rolig 5-10 minutter.

For mer inspirasjon følg gjerne løpegruppen min på Facebook: Treningsfrue Løpegruppe her. Min YouTube finner du her og Facebook siden min her.

Se gjerne ukas siste løpevideo her.

Camilla

2 kommentarer

  1. Grattis på din dag.

    1. treningsfrue

      Tusen takk :)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *