UKAS TØY OG BØY | ny øvelse!

Da kommer det en ny øvelse i kategorien tøy og bøy! En fin øvelse for øvre del av brystryggen, og denne lærte jeg faktisk i går! Takk Alfred! Jobber du på kontor og sitter mye stille i løpet av en dag er dette øvelsen for deg!

Slik gjør du:

  • Start med å sette deg ned på rumpa inntil en vegg slik som bildet viser. Gjerne rumpa litt vekk fra veggen.
  • Deretter setter du undersiden av føttene mot hverandre, og presser knærne ned mot gulvet så langt du klarer. Her vil du kjenne at det strekker godt på innside lår, men stopp før det gjør vondt.
  • Sørg for å være rett i ryggen, hold hodet rett frem, ha rygg og hode inntil veggen før du presser brystet og ryggen fremover. Hodet skal fortsatt være inntil veggen.
  • Pass på at du presser brystet godt fremover så du kjenner det godt i brystryggen. Repeter øvelsen så mange ganger du orker og klarer, gjerne 2×10 reps.

Video av øvelsen ser du her:

Har du skader eller er usikker på om du kan utføre øvelsen ta kontakt med en fagperson. Dette skal ikke gjøre vondt.

Fikk du ikke med deg forrige ukes tøy og bøy kan du lese om den her.

For mer inspirasjon følg gjerne YouTube her

Snapchat: Treningsfrue

Camilla

 

FISK PÅ FARTEN | kunne spist dette hver dag

annonse Pink Fish

Jeg må fortsatt klype meg litt i armen når jeg titter inn vinduet hos Pink Fish på Storo. Det å se min egen signaturrett på menyen er stort, og jeg er veldig takknemlig for alle dere som allerede har vært innom for å teste retten Geir Skeie og jeg har laget til dere. Det betyr mye for meg!

Da jeg fikk muligheten til å bli med på dette samarbeidet var jeg ikke i tvil om å takke ja. Ikke bare er de gode på mat, men jeg synes både verdiene og tankene deres bak konseptet er genialt. Det å lage GOOD FOOD FAST er noe jeg setter pris på i en hektisk hverdag, og jeg regner med det er flere av dere som sikkert kunne spist mer fisk i hverdagen. Meg inkludert. I tillegg er dette kortreist mat med fokus på kvalitet og smak. Tommel opp!


Se behind the scenes video når vi lagde retten her:


Jeg elsker konseptet, og mye av tanken er å jo å få flere til å få i seg mer fisk. I tillegg er det veldig enkelt å kunne gå inn på appen, bestille det du skal ha for så å hente maten i kassa bare minutter senere. Har du tid og mulighet anbefaler jeg deg å nyte et måltid i selve restauranten også, for det er så utrolig koselig der. Stedet passer for barnefamilier, vennegjenger eller jobblunsj med kollega, og jeg var innom Grensen 17 tidligere denne uken for å ha med meg en wrap til innspillingen av ukas podcast. Midt i blinken!

Les mer om Pink Fish her

Last ned appen til PINK FISH (Apple iOS her, og Android her) og bruk rabattkoden TRENINGSFRUE for å få 50% rabatt på signaturretten min (salat eller wrap) Nå får du retten til kun kr. 60,- istedenfor kr. 120, som er vanlig pris🐟☘️ Tilbudet er kun gyldig via appen og gjelder en gang! Vil du ha 20% rabatt på hele sortimentet bruker du rabattkoden PINKFISH20 i appen.

Geir Skeie er verdensmester i kokkelering, så jeg var veldig spent på hvordan det første møtet skulle bli når vi skulle sette sammen vår egen rett. Jeg visste at retten skulle inneholde laks, men resten av ingrediensene skulle liksom være litt opp til meg. Så da var det bare å liste opp alt jeg likte og ville ha i en salat bowl/wrap, og vi kom frem til følgende;

  • grillet laks med teriyaki saus 
  • fersk mango
  • grønne soyabønner
  • grønnkål
  • tomater
  • agurk
  • salat
  • sesamdressing

Sesamdressingen er en dressing basert på soya, sesam, olje, riseddik og hvitløk som brukes veldig mye i det japanske kjøkken, feks er det denne man får sammen med wakame (tang) salat på sushirestaurant. En frisk og god dressing med mye smak!

VINN EN MIDDAG FOR 4 PERSONER HVER UKE!

Hver uke frem til 15. februar trekker vi en heldig vinner som får et gavekort på en valgfri middag for 4 personer! PINK FISH har som mål at flere skal oppdage laks på en helt ny måte, og det gjør vi gjennom å servere smakfulle burgere, hot pots, supper, salater, wraps, raw og ikke minst poké bowls. Delta i konkurransen her og bli med i trekningen en smakfull opplevelse!

Lykke til!

Camilla♥

 

UKAS FØRSTE LØPETUR

Denne uka har startet skikkelig bra, og det er bare å glede seg til ukas podcast episode på Hverdagspodden som kommer ut torsdag morgen. Her vil du finne mye spennende temaer innenfor kosthold og trening, og jeg tror alle har noe å hente fra denne episoden. Men nå tenkte jeg å dele ukas første løpeøkt med dere, og denne kan du løpe inne som ute!

Har du enda ikke meldt deg inn i min gratis løpegruppe på Facebook anbefaler jeg deg å gjøre det om du vil begynne å løpe, finne løpegleden eller liker å løpe. Den heter Treningsfrue Løpegruppe.

Ukas første løpetur

Hoveddel

  1. 2% stigning gjennom hele økta evt løp gjerne ute
  2. Samme fart gjennom hele økta
  3. 30 min rolig løping | 30 min middels tempo (sone 2/3) | 30 min rolig løping
Slik gjør du:

Denne løpeøkten er kanskje best å løpe ute, men det styrer du selv ettersom hva du føler for og hva du liker best. Pass bare på å ikke overdriv mølla om kroppen ikke er vant til det!

Løper du inne setter du stigningen på 2% og løper rolig 30 minutter. Deretter øker du farten og løper middels tempo de neste 30 minuttene. Her skal du ligge i sone 2 og 3, noe som tilsvarer at du skal kunne prate eller føre en samtale under løpeturen. (Min fart var rundt 9-10 km/h)

Avslutt med å løpe rolig de neste 30 minuttene før du er ferdig! Kanskje smart å høre på en podcast eller se på tv under enn slik økt, for det er ganske så ensformig om du løper inne. Løper du ute er det mye enklere å  la tankene fly litt ekstra. Hør gjerne forrige ukes podcast med løpecoach Simen! Han gir deg en del gode svar på løpetrening og kondisjon!

For mer inspirasjon følg gjerne YouTube her

Snapchat: Treningsfrue

Camilla♥

 

UKAS MIDDAGSTIPS | 3 oppskrifter

Puh, nå har jeg akkurat kommet hjem fra en jobbtur på fjellet, og etter et par ekstra shots i går kveld kjenner jeg det skal bli godt å krype under dyna i kveld. Helgen har vørt bra, og jeg har koblet litt av både på blogg og YouTube. Beklager at det ikke kom en YouTube video i dag, men jeg lover at jeg skal få laget en til uken. I tillegg kommer det selvsagt en på søndag om en uke.♥

Det er søndag og det betyr ny uke. Siden jeg vet mange av dere savner mere oppskrifter på bloggen skal jeg dele 3 middager du kan lage denne uken. En vegetar og to andre oppskrifter som både er enkle og gode. Er det noe jeg synes er vanskelig i hverdagen så er det å komme på nye matretter, men husk at man ikke trenger å finne opp kruttet hver dag. Litt rot i arkivet her så vipps har jeg funnet 3 oppskrifter jeg vil teste ut. Bare se her:

VEGETAR | mandag

Søtpotetsuppe er undervurdert, og en stor favoritt blant store og små her i huset. Jørgen er veldig glad i denne, og med noen ferske rundstykker eller gode brødskiver ved siden av blir dette en super start på uka! Oppskrift finner du her.

FISK | tirsdag

Fiskegrateng er en super måte å få i barna mer fisk på, og denne kan du proppe full med masse grønnsaker. Oppskrift finner du her.

KJØTT | onsdag

Vi har spaghetti og kjøttsaus omtrent en gang i uken, og denne retten er både enkel og smakfull. En sikker vinner for store og små, og oppskriften finner du her.

Fikk du ikke med deg forrige ukes YouTube kan du se den her. Husk også podcast episoden vår om løping, intervaller og hinderløp på Hverdagspodden her. Du finner den også på Spotify og iTunes!

Snapchat: Treningsfrue

Camilla