UKAS FØRSTE INTERVALLER | svettefest

Jeg har som dere vet et par kondisjonsøkter i uken i tillegg til CrossFit, men ettersom jeg har en hofte som ikke er helt på lag om dagen må jeg bytte ut i hvert fall en løpeøkt med en intervall på romaskin. Men det er helt greit, for det er utrolig moro å svette litt ved å ro intervaller. Derfor er ukas første kondisjonsøkt en intervall som kommer her. Håper du tester den ut!👇🏼

Oppvarming

Ro 1000 meter rolig før du begynner med intervallene. Jeg satt motstanden på 5 både på oppvarming, men også på selve dragene.

Hoveddel

  • motstand 5
  • 4x1000m
  • øke 1-2 sek pr drag
  • 2 min pause mellom hvert drag
Slik gjør du:

Start kontrollert på den første intervallen, det vil si 1000 meter. (Jeg ga bånn pinne så det var ikke så smart, men holdt koken gjennom alle dragene) Prøv deretter å øke 1-2 sekunder i snittfart fra drag til drag, det vil si 1-2 sek raskere for hver 1000m i gjennomsnittsfart. Jeg lå på 2.00 og ned til 1.54 min/pr 500 m . Om du synes dette ble komplisert kan du ro 1000 meter x 4 og ikke bry deg om det jeg har skrevet over. Pulsen min ser du her:

Avslutning

Avslutt med 500m helt rolig på motstand 1.

Lykke til!

Camilla

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *