KLAR FOR UKAS INTERVALL?

Hvem er klar for ukas intervall? Jeg vet at dette er et lite høydepunkt for mange, og jeg må innrømme at jeg aldri hadde trodd jeg skulle få bidra til at så mange av dere faktisk har begynt å løpe. Heia dere alle sammen sier jeg! Uten dere hadde ikke jeg løpt så mye heller tror jeg

Har du enda ikke meldt deg inn i min gratis løpegruppe på Facebook anbefaler jeg deg å gjøre det om du vil begynne å løpe, finne løpegleden eller liker å løpe. Den heter Treningsfrue Løpegruppe.

Ukas | pyramideintervall 40 min

Oppvarming

15 min oppvarming 1,5-2 % stigning på mølla, rask gange/lett jogg og litt raskere jogg på slutten for å få beina i gang.

Hoveddel
  • 1 min pause mellom hvert drag
  • 1,5-2 % stigning
  • samme hastighet og stigning gjennom hele økta
  • Her må du finne din egen fart, men husk at du skal klare å holde den på både 1 minutts drag men også 5 minutter.
  • 1,2,3,4,5,5,4,3,2,1 min – totalt 30 minutter
Slik gjør du:

Her løper du 1 min før du tar pause. Deretter 2 minutter før ny pause på 1 minutt. Deretter 3 min osv. Vet det er mange som ønsker at jeg skriver hastigheten min, men husk at du må følge din egen fart og tempo. Jeg løper denne på mellom 11-12 km/h.

Avslutning

Avslutt med å gå rolig de siste 5 minuttene.

For mer inspirasjon følg gjerne YouTube her Snapchat: Treningsfrue

Camilla

2 kommentarer

  1. Sissi Cecilie Rosenvold

    sikkert vanskelig nå‍♀️ Men er jo den samme som forrige fredag, ikke at jeg ikke kan ta den 2 ganger.. men litt kjedelig 2 fredager på rad

    1. treningsfrue

      Bra du sa i fra – skjedd en feil så jeg har endret den nå! :)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *